Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Een bestelling plaatsen op www.mariemero.be is heel eenvoudig. Selecteer het gewenste artikel, klik op jouw maat en klikken op de knop ‘in winkelmand’. Wanneer je klaar bent met shoppen zie je in jouw winkelmand (klik rechtsboven) een overzicht van de door jou geselecteerde artikels. In jouw winkelmand kan je nog wijzigingen aanbrengen. Ben je tevreden over jouw bestelling, klik dan op ‘volgende’ en rond jouw bestelling af door de verdere stappen te doorlopen tot en met de betaling.

Welke maat heb ik?

Om je maat te kennen kan je klikken op de matentabel die op elke pagina aanwezig is. Bij artikels die kleiner of groter zijn dan de matentabel wordt geadviseerd hier rekening mee te houden. Dit om misverstanden omtrent de op te sturen maat te vermijden.

Hoe betaal ik mijn gekozen artikels?

Wij accepteren Bancontact, Ideal, Maestro, Visa, MasterCard, American Express en Paypal.

Is mijn betaling veilig?

Wij werken voor de betalingen samen met Multisafepay. Zo kunnen we jou garanderen dat alle betalingen vlot en uiterst veilig verlopen. Wij gebruiken de beste en veiligste technologie die momenteel voorhanden is om jouw transacties zo veilig mogelijk te laten verlopen. Al jouw persoonlijke gegevens en ook deze van jouw kredietkaart worden versleuteld via een veilige server software (SSL) om een maximale veiligheid te waarborgen. Zo word je beschermd tegen online fraude. Jouw kredietkaartnummer wordt op geen enkel moment aan ons meegedeeld.

Kan ik een afleveradres kiezen?

mariemero.be geeft je de mogelijkheid om het afleveradres zelf te kiezen. Dit kan bij je thuis of een Bpost afhaalpunt zijn. Maar dit kan ook een Marie Méro concept store of een Marie Méro verkooppunt zijn. Opgelet: leveringen naar UK en andere niet-Europese landen kunnen een extra transportkost met zich meebrengen. Raadpleeg hiervoor onze voorwaarden artikel 5!

Kan ik het afleveradres wijzigen na het bevestigen van mijn bestelling?

Om organisatorische redenen is het niet mogelijk het afleveradres te wijzigen na de bevestiging van jouw bestelling. Geef dus zorgvuldig het afleveradres in wanneer je je in de bestelfase bevindt.

Kan ik mijn bestelling thuis laten bezorgen?

Je kan ervoor kiezen het pakket bij je thuis te laten leveren door Bpost. Indien je op het moment van de levering niet thuis bent, laat Bpost een berichtje na in de brievenbus. Vanaf dan kan je het pakket in het postpunt afhalen tijdens de openingsuren.

Hoe volg ik de status van mijn bestelling?

Op het moment dat jouw bestelling wordt verzonden ontvang je van ons per e-mail een verzendbevestiging met een bpost Track & Trace link. Je kan je bestelling volgen op de website vanbpost.

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Bij een bestelling die onmiddellijk beschikbaar is in ons magazijn, wordt deze binnen 24u naar jou opgestuurd. Je ontvangt een track en trace mail zodra je pakket door de post is ontvangen en verwerkt.
Sommige bestellingen halen we voor jou uit onze Marie Méro verkooppunten. Hiervan is de levertermijn gemiddeld 3 werkdagen.

Kan ik mijn artikels ruilen of retourneren?

Artikelen kunnen geretourneerd worden binnen de wettelijke termijn van 15 dagen. Omruilen kan niet. Je retourneert je initiële bestelling om vervolgens je nieuwe bestelling te plaatsen.

Binnen de 15 dagen na ontvangst van je bestelling kan je een aanvraag voor retour indienen. Aanvragen voor retour na deze termijn worden niet meer aanvaard.

Om jouw pakket te retourneren zijn er 2 opties. Dit geldt voor alle retours uit Europa.

Optie 1: VIA DE POST

Vervolgens maak je bij Bpost een retourlabel aan. Klik op https://mariemero.shipping-portal.com/rp/. De retourkost bedraagt 5€ en wordt verrekend met het terug te betalen bedrag.
Je ontvangt dit label via mail. Je kleeft het retouretiket op de doos. Geef jouw retourzending af bij een Bpostkantoor of Postpunt, vraag om een bewijs van afgifte en bewaar dit goed. Deze stap is geldig voor elke bestelling geplaatst in België, Nederland en andere Europese landen.

Optie 2: VIA EEN MARIE MERO CONCEPT STORE

Je gaat naar één van onze concept stores om jouw pakket in de originele doos binnen te brengen. Deze retour is gratis. Je betaalt geen retourkost.

De terugbetaling gebeurt bij elke optie via het hoofdkantoor.

UK en niet-Europese landen:
- Neem contact op met webshop@mariemero.be
- Wij bezorgen jou de commerciële factuur die je nodig hebt voor het retourneren van je pakket.
- Stop deze factuur in je pakket en kleef een dubbel exemplaar op je pakket.
- Retourneer het pakket op eigen kosten met track & trace nummer. Zonder dit nummer is opvolging tot levering bij ons niet mogelijk.
- Je betaalt steeds invoerkosten bij elke zending uit UK en andere niet-Europese landen. We houden deze kosten af van jouw retourbedrag.

Hoe ruil ik mijn artikels?

Je kan alle artikelen, aangekocht via de Marie Méro webshop, terugsturen. Artikelen kan je ruilen door de te vervangen artikel(en) te retourneren en vervolgens zelf onmiddellijk een nieuwe bestelling te plaatsen op de website. Zo zie je meteen of het artikel nog beschikbaar is. Wij adviseren je jouw bestelling meteen te bevestigen om zeker te zijn van je levering. Artikelen die je in jouw winkelmand plaatst, zijn niet gereserveerd voor jou.

Informatie over hoe je een artikel retourneert vind je onder ‘Hoe retourneer ik mijn artikels’?

Als je een nieuwe bestelling plaatst om jouw verkeerde artikel(en) te vervangen, hou er dan rekening mee dat je de nieuwe bestelling ook vooraf dient te betalen. Wij kunnen helaas vanwege technische redenen de bestellingen niet met elkaar verrekenen.

Hoe retourneer ik mijn artikels?

Binnen de 15 dagen na ontvangst van je bestelling kan je een aanvraag voor retour indienen. Aanvragen voor retour na deze termijn worden niet meer aanvaard.
Om jouw pakket te retourneren zijn er 2 opties. Dit geldt voor alle retours uit Europa.

Optie 1: VIA DE POST.

Vervolgens maak je bij Bpost een retourlabel aan. Klik op https://mariemero.shipping-portal.com/rp/. De retourkost bedraagt 5€ en wordt verrekend met het terug te betalen bedrag.
Je ontvangt dit label via mail. Je kleeft het retouretiket op de doos. Geef jouw retourzending af bij een Bpostkantoor of Postpunt, vraag om een bewijs van afgifte en bewaar dit goed. Deze stap is geldig voor elke bestelling geplaatst in België, Nederland en andere Europese landen.

Optie 2: VIA EEN MARIE MERO CONCEPT STORE

Je gaat naar één van onze Marie Méro Concept Stores om jouw pakket in de originele doos binnen te brengen. Deze retour is gratis. Je betaalt geen retourkost.

De terugbetaling gebeurt bij elke optie via het hoofdkantoor.

UK en niet-Europese landen:
- Neem contact op met webshop@mariemero.be
- Wij bezorgen jou de commerciële factuur die je nodig hebt voor het retourneren van je pakket.
- Stop deze factuur in je pakket en kleef een dubbel exemplaar op je pakket.
- Retourneer het pakket op eigen kosten met track & trace nummer. Zonder dit nummer is opvolging tot levering bij ons niet mogelijk.
- Je betaalt steeds invoerkosten bij elke zending uit UK en andere niet-Europese landen. We houden deze kosten af van jouw retourbedrag.Heb je een vraag? Bel onze Customer Service op +32 09 375 05 99 tijdens de kantooruren van maandag tem vrijdag 8u30-12u en 13u-16u30.