De evolutie van het merk

De evolutie van het merk

In 1971 starten Jean en Paul onder de merknaam 'Boekee':
Een eerste advertentie is te spotten in het magazine 'Joepie'.

De allereerste modeshow gaat door in restaurant 'Biezemhof' in Aalter.

In 1976 zijn Paula en Jean op reis in de Verenigde Staten zitten op restaurant. Ze spreken over de merknaam. 'Boekee' is moeilijk uit te spreken in het Frans.
Ze besluiten een andere merknaam te zoeken. Ze willen ook een totaal collectie brengen (broeken, rokken, bloezen, jurken, ...) Het restaurant waar ze op dat moment zitten, heet 'Rosie's.
De nieuwe merknaam is een feit ...

Het logo van Rosie's kent verschillende evoluties doorheen de jaren.

Eerste fotoshoot van Rosie's:



In 1994 komt de eerste TV-reclame met de hond Kamiel als boegbeeld.

Zomer 2006: foto uit de laatste zomercollectie van Rosie's

In 2005 is het tijd voor vernieuwing. Het merk Rosie's bestaat ondertussen meer dan 30 jaar. De naam kan ook in verschillende landen niet gebruikt worden omdat die daar gedeponeerd is en door een ander bedrijf gebruikt wordt.
Jammer genoeg kunnen we geen sexy verhaal koppelen aan de afkomst van de naam Marie Méro. Er zijn geen dochters die Marie of Méro heten. :-) Na heel wat brainstormen, komt uiteindelijk de naam Marie Méro uit de bus. We zijn meteen verkocht. De drie bollen uit ons logo staan voor de verschillende generaties die we kleden

We laten de klanten geleidelijk wennen aan de nieuwe naam. De eerste hangtags verwijzen nog naar de vroegere naam 'Rosie's'

De klanten worden uitgenodigd voor een spectaculair mode-event in Antwerpen. Als verrassing komen ze de nieuwe naam te weten!

De lancering vindt plaats in de zaal van Stuurboord in Antwerpen.


Met een vernieuwd imago wil Marie Méro op hetzelfde elan doorgaan als voorheen, met dezelfde feestelijke uitstraling.
De Marie Méro vrouw is: vrouwelijk, evenwichtig, mystiek en flexibel. Door de verjonging zal de collectie nog meer uitstraling als voorheen hebben.
De eerste collectie is een schot in de roos!

Het Marie Méro zoals het er vandaag uitziet. Fier een op en top Belgisch label te zijn!